Sunday 19 March 2017

tempat menarik di Johor


Kalau anda semua hendak menikmati alam sekitar sudah tentu inilah tempatnya. Anda boleh menerokai alam sekitar dan bolehla ajak sekeluarga datang tempat ni...kalau waze tempat ini Insyallah jumpa..



1. Air Terjun Gunung Ledang – Sebuah air tejun yang terletak berhampiran dengan sempadan negeri Melaka dan Negeri Sembilan . Untuk ke sini pengunjung perlu ke Gunung Ledang resort sebelum berjalan kaki ke lokasi air terjun .






2. Taman Rekreasi Tasik Y – Sebuah taman rekreasi yang terletak di Batu Pahat untuk riadah bersama keluarga . Terdapat kemudahan seperti laluan jalan kaki berbata , pondok, taman permainan, Replika dinasour dan gerai-gerai makan.




3. Air terjun Kota Tinggi – Sebuah air tejun yang boleh dikatakan paling popular bagi warga Johor Bahru dan juga orang Singapura. Menempatkan pelbagai kemudahan asas yang lengkap untuk pengujung serta kolam buatan dan gelongsor air untuk kanak-kanak .





4.Tanjung Piai, Pontian – merupakan tempat paya bakau yanag kaya dengan dengan tumbuhan dan hidupan paya bakau. Disini terdapat platform kayu yang dibina untuk memudahkan pengunjung berjalan kehujungnya di tepi laut. Titik penghujung platform ini merupakan satu kawasan yang paling selatan di Semenanjung Malaysia





3. Gunung Ledang – Sebuah gunung yang penuh dengan Misteri dan menjadi salah satu destinasi untuk mereka yang suka mendaki. Terletak berhampiran dengan sempadan negeri 





No comments:

Post a Comment